duminică, 8 februarie 2009

Iranian night

Acest post are in centru o tara, un regat, si anume Iran. Stateam azi si ma gandeam...cate stim noi, cei care ne vedem zilnic de ale noastre, de mersul la scoala/serviciu, despre Iran? Mda, eu trebuie sa recunosc... nu prea multe. Stiu ca este in Asia , stiu ca este regat, stiu ca islamismul este uneori dus la extrem, stiu ca americanii nu prea agreeaza acest teritoriu, si aproximativ ce vecini are.
Dar astazi am dat intamplator peste 3 lucruri care au legatura...
-volumul `Septembrie in Shiraz`, o carte despre care nu stiu mai nimic, pentru ca am primit-o :P
-filmul `Persepolis` pe care acum l-am scos de pe retea si este viziunea lumii si a schimbarii din punctul de vedere al unei iranience
-piesa `Medusa`s Path` de la The Prodigy, o piesa care unora li se poate parea poate putin pretentioasa, dar care contine, pe langa binecunoscutul stil `prodigios` si fragmente de muzica iraniana, si suna extrem de bine la mine in ureche...
Nu incerc sa va explic de ce aceste trei opere de arta corelate m-au facut sa imi imaginez nopti de cobalt, fragmentate de siluete efemere invesmantate in negru, nopti calde, uscate, pline de praf si acorduri asiatice din departare...

Niciun comentariu: